För att kunna använda denna sida fullt ut måste du godkänna att vi använder cookies. Du kan läsa mer om våra cookies i följande länk: Om cookies

Jag godkänner

Vi är en trygg och långsiktig partner.

Digital Mechanics har levererat komplexa detaljer till industrin i mer än 10 år. Vi finns till för dig med vår tekniska expertis.

Enkelt och tryggt med en one-stop-shop

Du har kommit rätt om du letar efter produktion 24/7 och har ett behov av att snabbt få fram detaljer i plast eller metall. Med de senaste materialen och teknikerna inom 3D-printning kan vi erbjuda snabbast möjliga sätt att få fram detaljer.

Om du inte riktigt vet hur detaljen skall se ut eller konstrueras kan vi hjälpa till med vår erfarenhet av konstruktion med hänsyn bland annat till vilka volymer du har behov av.

Är inte 3D-printning det självklara alternativet så erbjuder vi en mängd andra tillverkningsmetoder som löser ditt behov. Vi omvandlar dina problem till möjligheter!

Vi erbjuder till exempel tillverkning med:

  • Additiv tillverkning (3D-printning)
  • Silikonverktyg & PUR detaljer
  • Prototypverktyg
  • Rotationsgjutning
  • Lost-wax-gjutning
  • Sandgjutning
  • Precisionsgjutning
  • Maskinbearbetning

Fördelar för snabba, enkla och trygga affärer.

One-stop-shop

Nästan ingenting är omöjligt för oss. Vi har de senaste 3D-skrivarna och erbjuder en bredd med många olika tekniker. Vår erfarenhet av produktutveckling gör att vi kan erbjuda bästa möjliga tillverkningsteknik för just dina detaljer.

Enkelt att nå oss

Ring oss eller skicka in förfrågan/filer direkt till vårt Innesäljsteam, skicka e-post till model@digitalmechanics.se eller ring +46 (0)21-475 53 00.
Där tar vi alltid hand om dig och ger bästa möjliga service.

24/7 produktion

Vi har utbildad personal som kör våra 3D-skrivare dygnet runt, 365 dagar om året.
Ja, även när det är skottår, då kör vi 366 dagar.

Spårbarhet

Vi arbetar i ERP-systemet Monitor som ger oss god spårbarhet i hela vårt flöde.

Korta leveranstider

Vi ser till att hitta den snabbaste lösningen för att du som kund skall få dina detaljer på kortast möjliga tid. Enstycksdetaljer: 1-3 arbetsdagar. Silikonverktyg, prototypverktyg och maskinbearbetning: 10-40 dagar.

Kvalitet

Vi underhåller, går igenom förbättringar och utbildar vår personal hela tiden för att bli bättre. Vi kan exempelvis erbjuda 3D-scanning för att kontrollera komplexa detaljer.

Snabba offerter

Enkla detaljer offereras snabbt, ofta inom några minuter men alltid inom samma dag. Mer komplexa detaljer eller förfrågningar offereras snabbast möjligt.

Trygghet

Vi håller vad vi lovar. Om du är en ny kund, lås oss bevisa det.

Leveransgarantier

Vi levererar ALLTID när vi säger att vi levererar.

Kundreferenser

Vi har många stora företag i vår portfölj och arbetar ständigt med att hjälpa nya så att vi hela tiden utvecklas. Läs några av våra kundberättelser här.

Våra priser

För att göra det så enkelt och snabbt som möjligt har vi fasta priser/påbörjad cm3 på det vi producerar i egen produktion. Det innebär att det blir samma pris varje gång du beställer samma detalj. Vid större projekt offererar vi fortast möjligt utifrån era önskemål.

Utmärkelser

Vi blev årets företagare 2015 och har under åren varit med i många tidningar som Dagens Industri, Ny Teknik, Plastforum, VLT, Automation, Polymervärlden, Uppfinnaren och konstruktören, Affärsresenären med flera.
Vårt Kreditbetyg är AAA.

Kvalitet och miljö

Vårt miljöarbete

Vi är måna om miljön och har därför genomfört ett omfattande miljöarbete utifrån ISO 14000 som omfattar hela företaget. Utifrån ett miljöperspektiv har vi skapat rutiner och handlingsplaner för hela vår produktion, från beställning av material till slutprodukt till kund. En del efterbearbetning som borttagning av stödmaterial, lackering etc innefattar kemikalier som kräver speciell hantering av vår personal. Vårt miljöarbete pågår kontinuerligt.

Vårt kvalitetsarbete

Vår främsta framgångsfaktor är nöjda kunder. Vi måste hela tiden arbeta för att bli bättre. Därför gör vi ett omfattande kvalitetsarbete utifrån ISO 9001 så att vi kan kontrollera att vi arbetar rätt.

Höga krav på IT-säkerheten

Våra kunder ställer höga krav på hur vi hanterar deras filer och att vi har en säker datormiljö mot intrång. Det ställs även krav på att vi har en hög tillgänglighet i vår driftmiljö så att vi alltid kan nås när det är bråttom.

Därför har vi noggrant valt samarbetspartner för att uppfylla en bankklassad säkerhet som många av våra kunder kräver. För att möjliggöra detta så har vi en egen fiber från vår partner till oss, vilket innebär att vi ligger bakom deras brandväggar. Vår partner har full kontroll på våra servrar, programvaror, skydd och att back-up utförs dagligen. Deras serverhall är även helt UPS-skyddad mot eventuella strömavbrott.

Årets företagare 2015

Digital Mechanics utsågs till årets företagare i Västerås 2015. Vi kvalificerade oss även till finalen i den nationella utmärkelsen ”Årets företagare”, som arrangeras av Företagarna.

Juryns motivering: Västerås har en stolt historia av innovativa och framgångsrika företag inom teknik. Bland dessa tar Digital Mechanics en självklar plats med sin flexibla och nyskapande friformsteknik. I en bransch som växer mycket snabbt är de redan ett av Sveriges ledande företag. De ligger steget före sina kunders behov och kan snabbt leverera både lösningar och produkter.

Fredrik Finnberg och Anders Sjöberg på Digital Mechanics är glada och stolta pristagare! Foto: Henrik Mill.

En trygg partner

Det viktiga för trygga affärer är att vi hela tiden levererar det som våra kunder förväntar sig samt att vi alltid tar det ansvar vi kan ta i varje affär. Du skall även känna att du har en problemlösande leverantör som hela tiden vill ligga längst fram, överraska med nyheter, sprida det senaste inom vår bransch och ge tillbaka kunskap.

För att lyckas måste vi hela tiden göra förbättringar av vår utrustning, utbilda vår personal, effektivisera våra flöden, samarbeta med rätt leverantörer och med spårbarhet kunna kontrollera att allt har gått så som vi har kommit överens om.

Hur gör vi för att skapa trygghet?
  • Vårt Innesäljsteam, model@digitalmechanics.se tar hand om alla löpande förfrågningar/beställningar och bestämmer resurser som behövs.
  • Våra system tar hand om inkommande filer så att de sparas mot kund, revision, konverteras och kvalitetskontrolleras. Håller de inte våra kvalitetskrav så hör du av oss. Allt för att undvika problem för oss båda.
  • Filer som du skickar förvaras och hanteras med samma säkerhet som hos en bank.
  • Vi spårar våra leveranser och skickar ett email med kolli-ID så du kan spåra ditt paket och kontrollera att leveransen är i tid.
  • Om något inte går enligt plan, så återkommer en ansvarig säljare eller Innesälj direkt till dig och informerar om lösningar.
  • Våra system gör det möjligt att logga vad du köpte senaste, vilken teknik, hur den tillverkades och vem som hanterade det.
  • I större projekt tillsätts alltid en projektansvarig som gör avstämningar så att vi har samma mål och plan för leverans.

Vi kontaktar dig!

Vi är redo att förverkliga dina drömmar. Fyll i nedan så kontaktar vi dig!